فلاتر فقط روی سیستم‌های ۶۴ بیتی نصب میشه، همچنین حداقل میزان رم توصیه شده ۴ گیگابایت می‌باشد.

خبر ویژه!!!

برگزاری کلاس آموزشی آنلاین فلاتر جلسه اول سه‌شنبه 1402/07/25 ساعت ۹ شب

موضوع: بررسی کلی و مباحث اولیه و نصب و راه اندازی فلاتر

ایدی تلگرام: myflutter_support@

۴ نکته که هنگام برنامه نویسی کراس پلتفرم باید در نظر بگیرید

همه‌ی ما می‌دانیم که سیستم عامل‌ها دارای ساختارهای مختلفی هستند و مثلا یک فایل APK قابل نصب بر روی سیستم عامل iOS نیست و بالعکس. یا مثلا اگر با سیستم عامل ویندوز و لینوکس کار کرده باشید می‌بینید که فایل‌های exe که در ویندوز حالت نصبی دارند، در لینوکس اصلا شناسایی نمی‌شوند.

بنابراین برنامه نویسان برای هر پلتفرم باید با زبان و تکنولوژی که مخصوص به آن پلتفرم است کدنویسی کنند. مثلا برای اندروید باید از جاوا و کاتلین استفاده کنید یا برای iOS از Objective-C و Swift. رفته رفته با پیشرفت تکنولوژی، فریم‌ورک‌هایی منتشر شدند که این قابلیت را داشتند که همزمان با یک بار کدنویسی خروجی سازگاری با چند سیستم عامل بدهند! فلاتر یکی از این فریم‌ورک های قدرتمند است که با یک بار کدنویسی، خروجی اندروید، iOS، وب، ویندوز، لینوکس و مک را می‌دهد!!

این فوق العاده است که با یک بار کدنویسی بتوان برای چند پلتفرم خروجی گرفت، اما باید یک سری نکات را رعایت کنیم تا بتوانیم برای هر پلتفرم یک خروجی با کیفیت بگیریم. گاهی اوقات رعایت نکردن بعضی از این موارد می‌تواند باعث شود که در حین گرفتن خروجی با خطا روبه رو شوید و یا قسمت‌های مختلفی از اپلیکیشن شما درست کار نکند.

 

۱) به پکیج‌هایی که استفاده می‌کنید دقت کنید.

 

مقالات اخیر